מה זה ניהול מוניטין ומי צריך את זה בכלל?
ניהול מוניטין
ניהול מוניטין מקוון (יחסי ציבור באינטרנט) הוא תהליך של שליטה בתוצאות החיפוש של ישות, חברה או מותג. שיפור הנראות, התדמית והאמינות בעיני המחפשים. ביצוע של פעולות יזומות למזעור או ביטול תוצאות שליליות שנמצאות באינטרנט, הדגשת מידע חיובי ויצירת תוצאות חיוביות לטובת שיפור המוניטין באינטרנט והנראות הדיגיטלית.
תוכן עניינים
מי צריך ניהול מוניטין?
בגדול, כמעט כל ישות שקיימת במציאות צריכה ניהול מוניטין בגוגל, אך על מנת למקד עבורכם ציינתי כמה תחומים עיסוק עיקריים בהם חובה לעשות ניהול מוניטין:
- עורכי דין
- רופאים
- אנשי נדל"ן (יזמים/קבלנים)
- מפורסמים (סלבס – זמרים ושחקנים)
- פוליטיקאים ואנשי ציבור
- מותגים/חברות/עסקים/רשתות
ישנם עוד מספר דוגמאות נוספות אך זה ללא ספק עיקר תחומי העיסוק שבהם צריכים לבדוק את המוניטין הקיים ולשפר אותו במידת הצורך.
כמה מושגים בסיסיים שחשוב להכיר על התחום:
– אזכורים שליליים: כל תוצאה אורגנית שלילית שקיימת ומופיע באינטרנט כמו פסקי דין, ביקורות וכתבות שליליות.
– אזכורים חיוביים: כל תוצאה אורגנית חיובית שקיימת ומופיע באינטרנט, חלקם נוצרים במטרה להדחקת אזכורים שליליים.
– גוגל אלרטס : (Google Alerts) כלי ההתראות של גוגל המאפשר לנו לקבל התראה למייל בכל פעם שאזכור חדש עולה לגוגל בנושא שאנו מעוניינים לעקוב אחריו.
– ניקוי מוניטין: שם נרדף לניהול מוניטין, מתייחס לתהליך של הסרת ודחיקת התוצאות השליליות ברשת.
– ביקורת שלילית: דירוג שלילי כחוות דעת על החברה/השירות/המוצר (בדרך כלל מתייחס לגוגל מיי ביזנס)
– לדחוק: הורדת תוצאה אורגנית במנוע החיפוש של גוגל מחוץ לעמוד הראשון.
– שיימינג (ביוש): פרסום התנהגות שלילית של אדם או חברה תוך פגיעה במוניטין שלו.
שאלות נפוצות על ניהול מוניטין:
בכל הרצאה על ניהול מוניטין אני מקבל מספר שאלות קבועות, רשמתי אותם לפניכם ועניתי עליהם עבורכם.
במה תלוי תהליך ניהול המוניטין?
בכמות הנכסים הדיגיטליים הקיימים, בכמות התוצאות השליליות שיש לדחוק ובתקציב שמיועד לטובת פרוייקט ניהול המוניטין.
כמה זמן לוקח להעלים תוצאות שליליות?
הזמן משתנה בכל פרוייקט והוא פונקציה של כמה גורמים: כמות התוצאות השליליות שקיימות והאם ישנם גם סרטונים שליליים, כמה הנושא אותו צריך לדחוק עכשווי והאם התוצאות שצריך לדחוק מגיעות מאתרים חזקים במיוחד (אתרי חדשות מובילים).
האם ניתן לטפל ולדחוק כל תוצאה במנוע החיפוש של גוגל?
כן, בהחלט אפשר לדחוק כל תוצאה שמופיעה בתוצאות הראשונות של גוגל אך צריך לקחת בחשבון את הזמן שזה ייקח ומהם המאמצים שידרשו להשקיע על מנת לדחוק את התוצאה ולמקם בראש העמוד תוצאה אחרת חיובית.
האם מספיק לדחוק את התוצאות מהעמוד הראשון?
מחקרים מראים שמעל 90% מהגולשים אינם עוברים לעמוד השני שלי גוגל אך בכל זאת, יש מי שמחפש גם בעמוד השני ולכן, חשוב להמשיך ולדחוק את התוצאות השליליות ככל האפשר, על מנת שחלילה לא יחזרו לעמוד הראשון במקרה של עדכון או שינוי אלגוריתם.
האם רק מי שיש לי מוניטין שלילי צריך לעשות ניהול מוניטין?
ממש לא, להיות בלי מוניטין בכלל באינטרנט מהווה מקור לחשד אצל מי שמבצע חיפוש אחרי אדם או מותג, רצוי לבנות מוניטין חיובי תמיד, גם על מנת להילחם במוניטין השלילי במידה ויהיה כזה.
דרכים מובילות לביצוע ניהול מוניטין באינטרנט:
פרסום כתבות יח"צ
הקמת נכסים חדשים
הקמת ערך בוויקיפדה
הקמת חשבונות ברשתות חברתיות
פתיחת Google My Business
הקמת ערוץ ופרסום סרטוני יוטיוב
יצירת בלוג באתרי בלוגים
כתיבת ביקורות חיוביות
פנייה להסרה
לשלם לאתרי פסקי דין שמאפשרים להסיר בתשלום
כמה תמונות מתוך הרצאה שקיימתי על ניהול מוניטין בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון
רוצים לדעת עוד על ניהול מוניטין או לקבל שירותי ניהול מוניטין בגוגל?
צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?
בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!
TOMER LEVINSKY