יצירת בידול שיווקי

מהו בידול שיווקי?

הידעתם שצייר יכול להסב את תשומת לבנו לנקודה מסוימת בציורו במשיכת מכחול אחת? למשל, הוא יכול לצייר אובייקט בולט בנקודה מסוימת על רקע בולט מעט פחות, לדוגמה, תמונה של שדה פרחים בצבעי שחור-לבן המציגה גם ורד אדום המושך את העין. הדבר נכון גם לשיווק. גם אתם תוכלו לנתב את תשומת לבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אל העסק שלכם ולהפוך לוורד אדום בשדה פרחים שחור-לבן. אך תחילה חשוב להבין מהו בידול שיווקי.

עקרונות הבידול השיווקי

כשאני שואל בעלי עסקים "אז, מדוע כדאי לי לפנות אליכם כדי לקבל את השירות?", אני בדרך כלל נתקל בתשובות דומות:

  • "כי אנחנו מעניקים יחס אישי לכל לקוח ולקוח".
  • "יש לנו ניסיון עשיר בתחום".
  • "אנחנו מכירים היטב את השירותים שאנו מספקים"
  • "אנו בוחרים את הצוות שלנו בפינצטה ודואגים להדרכות העובדים וריענון נהלי העבודה".

כל זה טוב ויפה, אך כל עוד לא תוכלו להגיד לי מה מבדיל בינכם לבין שאר העסקים, אתם עלולים "להיבלע" על ידי המתחרים שלכם. בידול שיווקי הוא הנושא שמבדיל אתכם מהמתחרים שלכם, הפרמטר שמעודד את הלקוחות לפנות דווקא אליכם כי יש לכם משהו שאין לאחרים.

איך יוצרים בידול שיווקי?

אמת, ממבט ראשון נראה כי אתם צריכים להשקיע זמן רב ולזמן לישיבה את טובי המוחות שלכם כדי למצוא רעיון מטריף ומשגע שיבליט אתכם מעל כולם. אם יש לכם רעיון לשדרוג מקורי שאיש לא חשב עליו מקודם, נהדר. בדרך זו, למשל, קצרה אפליקציית Waze את פירותיה הרבים: היא השתמשה בשירותי המיקום המוכרים לכולנו (GPS) והפכה אותם לחכמת המונים, כך שכל נהג יכול לשתף את חבריו לגבי תנאי הדרך בנקודה מסוימת.

מצד שני, לבידול השיווקי 3 סוגים, ואם בוחנים אותם, ניתן לפעול לפיהם בקלות רבה יחסית:

  • בידול מבחינת מחיר – אתם יכולים לגבות מחיר נמוך מזה שמציעים המתחרים שלכם עבור שירות מסוים, או לחלופין, מחיר גבוה יותר ובלבד שאתם דואגים לשירותים ומוצרים איכותיים ויוקרתיים יותר.
  • אתם מספקים שירותים שונים מאלה של המתחרים – אולי אתם מבצעים משלוחים לבית הלקוח, או פותחים את העסק בשעות בלתי שגרתיות שבהן המתחרים שלכם נמים בשלווה את שנתם. כמו כן, ייתכן שאתם מספקים את השירות במהירות רבה, כך שהלקוח אינו צריך לחכות זמן רב.
  • מוצר ללא מתחרים – גם אם אתם עוסקים בתחום תחרותי במיוחד, תוכלו לחשוב על מוצר ייחודי משלים שאין למתחרים שלכם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני יצירת בידול שיווקי, עליכם לבצע שתי פעולות עיקריות. ראשית, חשוב לבחון היטב את המתחרים שלכם באזור ולבדוק אילו שירותים הם מציעים ומהם יתרונותיהם. מחקר מעמיק יסייע לכם לגבש את הרעיון הבולט והמקורי שלכם. שנית, ברגע שגיבשתם את הרעיון, עליכם למצוא דרך להבליט את הבידול הייחודי לכם לפני שהלקוח מבצע את הרכישה.

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

דילוג לתוכן