טיפים לשימור לקוחות

שימור לקוחות

אם הייתי אומר לכם שעסק בתחום מסוים מקבל אליו 50 לקוחות חדשים מדי חודש ודאי הייתם אומרים "וואו… תוך שנה-שנתיים הוא יהיה עסק גדול ומשגשג עם המון לקוחות!"… אבל מה הייתם חושבים על אותו עסק אם הייתי אומר לכם שהוא גם מאבד 50 לקוחות מדי חודש? סביר להניח שהדעה שלכם הייתה משתנה ב180 מעלות. במקרה כזה ודאי הייתם חושבים כי העסק אינו מתקדם. הוא משיג 50 לקוחות ומאבד 50 לקוחות ולכן בפועל הוא די עומד במקום. ובכן – אתם צודקים. כל עוד מדובר באותם מוצרים/שירותים והרווחים מאותם לקוחות פחות או יותר אותו דבר הרי שהעסק לא באמת מתקדם. הסיבה לכך היא שיותר קשה לשמור על לקוחות מאשר להביא לקוחות חדשים. זהו אחד הסודות הגדולים של עולם העסקים. מרבית בעלי העסקים משקיעים כל כך הרבה זמן ומשאבים בהבאת לקוחות חדשים שהם שוכחים כי שימור הלקוחות הקיימים הוא לא פחות חשוב והוא זה שמהווה את היסודות לבניית עסק גדול ומשגשג.

אז מה אנחנו כן יכולים לעשות על מנת לעשות שימור לקוחות?

לפעול כמובן לטובת שימור הלקוחות בעסק, לבנות יסודות יציבים של לקוחות נאמנים, חוזרים ושמחים שיהוו את הבסיס הממליץ והכלכלי של העסק שתוכלו לבנות עליו. אי אפשר לבנות בניין לגובה אם היסודות לא חזקים מספיק. קחו בניין קיים ותורידי לו את אחד מעמודי היסודות והוא יקרוס. עזיבה של לקוחות היא כמו להפיל עמוד יסוד של בניין. כדי לעזור לכם בנושא הנה כמה טיפים חשובים לשימור לקוחות בעסק שלכם.

 

5 טיפים לשימור לקוחות שכל עסק בישראל חייב ליישם

1

קשר שוטף עם הלקוחות

חשוב לשמור על הלקוח על קשר באופן רציף, בתדירות סבירה, ולהתעניין בו הרבה מעבר למועד התשלום. אם אתם מתקשרים אליהם רק כאשר צריך לחדש את ההזמנה/המנוי ולשלם כסף הם יבינו את זה מהר מאוד וירצו לעזוב בסופו של דבר. קשר רציף וישיר עם הלקוחות הוא חשוב מאוד כדי לוודא שהם מתמידים בתוכנית שלהם, שהם שבעי רצון מהשירות או המוצר, אם הם זקוקים לעזרה, ייעוץ או ליווי כלשהו ועוד. לא רק שתדעו בכל זמן נתון מה קורה אתם הם יעריכו מאוד את העובדה שאתם באמת מתעניינים בהם ואכפת להם שהם יגיעו לתוצאות ויהיו חלק מהדרך שלכם עד כדי כך שהם ימשיכו אתכם, ימליצו עליכם וכו'.
2

פנקו את הלקוחות

כאשר לקוח/ה מזמינים כמה חולצות מאתר בגדים ולאחר שבוע-שבועיים ההזמנה מגיעה אליהם הביתה הם נרגשים מהגעת החולצות אך מצפים לקבל את אותם חולצות שהזמינו ושם זה נגמר. אם יפתחו אם החבילה שקיבלו ומלבד החולצות שהזמינו יגלו גם איזה בקבוקון קטן של בושם לבגדים שהעסק משווק או צעיף במתנה – הם יתרגשו מאוד עד כדי כך שהם ימשיכו לרכוש מכם, יהיו שבעי רצון מההזמנה שלהם, יהיו יותר סבלניים אליכם במידה והחולצות לא הגיעו במידות שהם ציפו (או אם יש בעיה אחרת בהזמנה) וכמובן גם ימליצו עליכם וידבר על זה עם חבריהם ובני משפחתם. העלות של המתנה יכולה להסתכם בכמה שקלים על הזמנה שהרווח בה הוא כמה עשרות שקלים ויותר ולמרות שהרווח הוא תמיד משמעותי הרי שכאן יש למתנה גם משמעות נוספת וגדולה מזה שכסף יכול לקנות ולכן מדובר בשיטת עבודה חשובה מאוד.
3

לקוחות נאמנים מרוויחים יותר

"חנכו" את הלקוחות שלכם שלקוחות נאמנים של החברה מרוויחים יותר. לדוגמה: חברי מועדון זוכים להנחה קבועה של 10% ברכישה באתר או בסניפי הרשת. דוגמה נוספת: ברשת מזון מהיר מאוד מוכרת מפנקים את הלקוחות במתנה קטנה בכל קניה מעל 50 ₪ ובמתנה קצת יותר גדולה בכל קניה מעל 100 ₪. את המתנה ניתן לממש החל מ24 שעות לאחר קבלת הקוד ועד לחודשיים ימים. כלומר שהחברה מבטיחה לעצמה כמעט בוודאות ביקור חוזר של הלקוח שירצה לנצל את המתנה שמגיעה לו ולרוב הוא גם לא יזמין רק את המתנה עצמה אלא דברים נוספים. כך שלא רק שהחברה לא מפסידה מזה כלכלית בחישוב המצטבר היא מרוויחה לקוחות חוזרים ונאמנים, מרוויחה יותר הזמנות והכנסות משנים שעברו וגם הלקוחות מבסוטים ושבעי רצון כיוון שהם מרגישים שמקבלים מתנה בחינם.
4

שליחת סקרים ומשובים

כל עוד אתם לא מציפים את הלקוחות במסרים ו"חופרים" להם מה שנקרא, זה חשוב לשלוח להם סקרים מפעם לפעם. הסקרים הללו עוזרים לבניית היחסים עם הלקוחות, בדיקת שביעות הרצון שלהם וההתקדמות שלהם וכמובן מעניק להם ערך מוסף. אחד הסקרים שכדאי לשלוח מפעם לפעם הם מושבים אודות השירות. סקרים אלה מערבים את קהל הלקוחות, מרגילים אותו להגיב לכם להודעות ולא רק לקרוא אותם ועל הדרך תוכלו לקבל מידע חשוב מהלקוחות שלכם בנושאים שונים שקשורים לעסק שלכם, לתחום שלכם, לשירותים שלכם, לעובדים שלכם, למוצרים שלכם וכו'.
5

כוח עוד ייעודי לשימור לקוחות

בחברות גדולות יש מחלקה של שימור לקוחות ובה כמה עובדים שתפקידם הוא לשמור על הלקוחות כמעט בכל מחיר. בהתאם לחברה, לשירותים ולמוצרים שלה, סוג הלקוחות, אופן התשלום וההסדר מול החברה וכו' – כך יתנהל גם שימור הלקוחות. חברות תקשורת למשל יוכלו להציע לכם חבילות מוזלות יותר כדי לשמור עליכם כלקוחות. אצלנו בחברה יש "מנהלת חווית לקוח" שאחראית על בקרת שביעות רצון הלקוחות, על מנת לחשוב על פתרונות יצירתיים או לחילופין בניית תיאום ציפיות מחודש עם הלקוח לשיפור השירות. בשורה התחתונה – לפני שהלקוח עוזב או נוטש – דאגו שיהיה מי שידבר אתו וינסה להשאיר אותו בחברה ועדיין לשמור עליו כלקוח רווחי בחברה.





לסיכום, טיפים לשימור לקוחות יש הרבה אולם מעטים מבעלי העסקים באמת משקיעים בשימור הלקוחות הקיימים שלהם כמו שהם משקיעים בהבאת לקוחות חדשים. רק ביום שתאזנו את המשאבים ותשומת הלב בין הנושאים הללו תוכלו ליהנות מצמיחה משמעותית בעסק שלכם. אם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה, ליווי וטיפים חשובים לשימור לקוחות בהתאמה אישית לעסק שלכם צרו איתי קשר באתר, בטלפון או בוואטסאפ ואשמח לעמוד לשירותכם!

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

עוד בנושא

יו יו"ר ומנכ"ל קבוצת
X

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!

TOMER LEVINSKY

לקחת את הקידום והפרסום באינטרנט הכי גבוה שאפשר!

מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

דילוג לתוכן