טיפים לשימור לקוחות
שימור לקוחות
אם הייתי אומר לכם שעסק בתחום מסוים מקבל אליו 50 לקוחות חדשים מדי חודש ודאי הייתם אומרים "וואו… תוך שנה-שנתיים הוא יהיה עסק גדול ומשגשג עם המון לקוחות!"… אבל מה הייתם חושבים על אותו עסק אם הייתי אומר לכם שהוא גם מאבד 50 לקוחות מדי חודש? סביר להניח שהדעה שלכם הייתה משתנה ב180 מעלות. במקרה כזה ודאי הייתם חושבים כי העסק אינו מתקדם. הוא משיג 50 לקוחות ומאבד 50 לקוחות ולכן בפועל הוא די עומד במקום. ובכן – אתם צודקים. כל עוד מדובר באותם מוצרים/שירותים והרווחים מאותם לקוחות פחות או יותר אותו דבר הרי שהעסק לא באמת מתקדם. הסיבה לכך היא שיותר קשה לשמור על לקוחות מאשר להביא לקוחות חדשים. זהו אחד הסודות הגדולים של עולם העסקים. מרבית בעלי העסקים משקיעים כל כך הרבה זמן ומשאבים בהבאת לקוחות חדשים שהם שוכחים כי שימור הלקוחות הקיימים הוא לא פחות חשוב והוא זה שמהווה את היסודות לבניית עסק גדול ומשגשג.
אז מה אנחנו כן יכולים לעשות על מנת לעשות שימור לקוחות?
לפעול כמובן לטובת שימור הלקוחות בעסק, לבנות יסודות יציבים של לקוחות נאמנים, חוזרים ושמחים שיהוו את הבסיס הממליץ והכלכלי של העסק שתוכלו לבנות עליו. אי אפשר לבנות בניין לגובה אם היסודות לא חזקים מספיק. קחו בניין קיים ותורידי לו את אחד מעמודי היסודות והוא יקרוס. עזיבה של לקוחות היא כמו להפיל עמוד יסוד של בניין. כדי לעזור לכם בנושא הנה כמה טיפים חשובים לשימור לקוחות בעסק שלכם.
5 טיפים לשימור לקוחות שכל עסק בישראל חייב ליישם
קשר שוטף עם הלקוחות
פנקו את הלקוחות
לקוחות נאמנים מרוויחים יותר
שליחת סקרים ומשובים
כוח עוד ייעודי לשימור לקוחות
צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?
בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!
TOMER LEVINSKY