כיצד ניתן לשמר עובדים טובים בארגון?
שימור עובדים
תוכן עניינים
טיפים ודרכים לשימור עובדים
בכתבה נפרדת באתר כתבתי על טיפים לשימור לקוחות שכן הלקוחות הם חלק קריטי כמובן מכל עסק ואלה שמייצרים את ההכנסה שלו בסופו של דבר. היום אני רוצה לדבר אתכם על חלק קריטי נוסף בכל עסק והוא כוח האדם. בעסקים גדולים שבהם כמות העובדים הולכת וגדלה, האחראיות של בניית המותג, הבאת הלקוחות, שימור הלקוחות וכל מערכת הקשורה לעסק כמובן – נופלת על המנהלים בארגון (שלצד הבעלים גם המנהלים הם למעשה עובדים רק בתפקידים בכירים יותר עם הטבות התואמות את תפקידם, מידת האחראיות שלהם, זמן השקעה ועוד). לכן כתבתי על החשיבות של כוח אדם בחברה, על ההבדל בין עובד מועיל לעובד שאתם דווקא כן רוצים לסנן בעסק שלכם וכמובן מגוון טיפים, דרכים ורעיונות לשימור עובדים טובים בחברה שלכם לאורך זמן…
החשיבות של העובדים בארגון מצליח
אם אתם מכירים אנשים שעובדים בארגונים גדולים ושומעים את הסיפורים שלהם כל הזמן על ערבי גיבוש מפוארים, טיול לחו"ל מפעם לפעם, מתנות מדליקות שהעובדים מקבלים או בונוסים מרשימים – הסיבה לכך היא כי בעלי אותם חברת הייטק או ארגונים גדולים אחרים יודעים כי הדבר החשוב ביותר בעסק הוא העובדים ולכן הם משקיעים הון עתק בטיפוח, הכשרה ושימור העובדים. להחזיק עובדים זה עולם ומלואו, לצד שכר הנטו שהעובד מקבל כל חודש, דמי נסיעות, ביטוחים, פנסיות, ימי חופשה, ימי מחלה ועוד מגוון נושאים שמעסיקים מתמודדים עם עובדים יש לעתים גם הוצאות על הכשרות עובדים, הוצאות על ימי גיבוש, בונוסים, מתנות ועוד. הכול נועד במטרה להעשיר את הידע המקצועי של העובדים, לעזור להם להתפתח ולהתחזק גם ברמת ההתפתחות האישית והרוחנית וכמובן לייצר אווירה מגובשת, שת"פ וקרבה לבית העסק שאתה עובד בו. כשאתה מרגיש שמקום העבודה שלך הוא הבית השני שלך והעובדים האחרים הם המשפחה שלך – אתה תעבוד הכי טוב שאפשר, תהיה יעיל יותר עבור בית העסק וכמובן תעשה הכול לשמור על העבודה שלך וכל התנאים האלה כי יש מקומות אחרים הרבה פחות טובים.
העובדים חשובים בארגון כיוון שהם אלה שיוצרים את הקשר הישיר מול הלקוחות, הם יוצרים את המוצרים או שהם השירות עצמו בחברות שמספקות שירותים ולא מוצרים פיזים, כל חוויית השירות של הלקוח מתבססת על האופן שבו העובדים בארגון מספקים את השירות ללקוח. במותגים גדולים ומוצלחים מנהיגים תרבות ארגונית שפועלת כל הדרך מבעלי החברה וכל הדרך עד העובד ה"פשוט" ביותר בחברה מבחינת תפקיד ואחראיות. עובדים טובים ומועילים, המקדמים את התרבות הארגונית, מספקים שירות טוב ללקוחות, עובדים טוב בייצור, יעילים עבור העסק, אכפת להם מהעסק וכמובן מספקים ערך רב יותר לעסק אלו עובדים שאתם רוצים להשאיר בארגון. עובדים שמספקים תפוקה לא תקינה ולא עומדים ביעדים לעומת זאת אתם רוצים לשחרר. אבל אלה שאתם שומרים – תנו להם עולם ומלואו בהתאם ליכולת שלכם והשקיעו בהם כדי שיישארו אתכם לאורך זמן.
מה ההבדל בין עובד שאתם רוצים להשאיר לעובד שאתם רוצים לסנן?
ההבדל בין עובד טוב שרוצים להשאיר לעובד לא טוב שאתם רוצים לסנן בארגון שלכם תלויה במידת הערך של העובד לעסק. לדוגמה: אם יש 2 מנהלים המובילים את אותה מחלקה של עובדים: אחד המנהלים נותן את נשמתו, עובד שעות נוספות, משתלט על העניינים ויעיל מאוד. העובד השני לעומת זאת נשען על כך שהעובד הראשון עושה את הרוב, ההנהלה למעלה כביכול לא שמה לב שהוא עובד פחות, משקיע פחות ולא ממש מועיל כיוון שהמנהל השני מכסה על כל הליקויים שהוא יוצר כתוצאה מההשקעה הנוספת שלו – זה מנהל שאתם רוצים להעיף. לאחר מכן תחליטו אם להעניק את המשכורת שחסכתם לאותו מנהל שנותן את נשמתו לארגון בתמורה לכך שינהל את המחלקה לבד או לחילופין להביא מנהל יעיל ואכפתי יותר שיקל על המנהל הראשון, יפחית את העומס והשחיקה המהירה שלו ותוכלו לשמר את שניהם לאורך זמן. זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות. זה תקף גם לעובדים שרק באים להחתים כרטיס ויוצאים 500 יחידות מוצר במשמרת לעומת עובדים אחרים שמייצרים 800-1000 יחידות מוצר במשמרת רק כי הם עובדים טוב יותר ומהר יותר.
אז לאחר שהחלטתם אלו עובדים אתם רוצים לשמר וגם אם אין לכם תקציבי עתק כמו לארגונים ומותגים גדולים, הינה כמה רעיונות וטיפים שתוכלו להיעזר בהם לשימור העובדים הטובים שלכם:
5 טיפים ודרכים שונות לשימור עובדים בארגון:
מסלול הצטיינות
בניית תוכנית תגמולים
תרבות ארגונית
תקשורת טובה בתוך הארגון
ימי גיבוש ופעילויות
צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?
בניית אסטרטגיה שיווקית וייחודית שתיקח את העסק שלך למעלה!
TOMER LEVINSKY